translate a language

dinsdag 12 januari 2016

Vogels - Birds / Gelli Arts - Colourstock (7)

Op de 15x15 Gelli-Plate gewerkt met acrylverf en zelfgemaakte masks. 
Dit keer een extra lange uitleg voor beide kaarten. Als je werkt met de GP maak je meestal meerdere afdrukken, dit om geen verf te verspillen die nog op de plate achterblijft.
Jullie weten ik ben slecht in foto's maken tijdens het werken omdat ik dat vaak gewoon vergeet. Maar hoop toch dat de uitleg duidelijk zal zijn.

Hier ben ik mee begonnen



Als eerste wat punchinella, een draadje en een blaadje op de verf gelegd.
Later was hier niet veel meer van te zien.

Dit is de eerste afdruk en heb ik op cardstock gedaan
De tweede afdruk op craftpapier

Blauwe verf aangebracht en mijn zelfgemaakte masks van de vogeltjes erop gelegd plus stukjes punchinella (rechterfoto)  Links de afdruk op het craftpapier
Masks kun je zelf tekenen of gewoon iets uit een tijdschrift knippen.
Ik ga nu even door met de cardstock kaart. Op blauwe en appeltjesgroene verf de vogel masks, punchinella stukjes en een draadje gelegd en helaas vergeten foto te maken

De masks eraf gehaald en toen bleef dit over

 en afdruk gemaakt op de blauw/groene cardstock. En als laatste met mijn gele derwent softkleurpotlood wat lijnen van de vogel geaccentueerd. (1e foto bovenaan )

Nu even verder met de afdruk op het craftsheetpapier

Mask van de vogel erop
Vogel erag gehaald en draadje er overheen gelegd.
 Dit weer afgedrukt op onderstaande craftsheet afdruk
met kleurpotloden wat geaccentueerd

























Ik hoop dat ondanks ik twee afdrukken heb trachten te beschrijven, het een beetje duidelijk is geworden hoe dit tot stand is gekomen.
Ik blijf het erg leuk en verrassend vinden om met de Gelli-Plate te werken.

warme groetjes
Marja

7 opmerkingen:

  1. Mooi en heel duidelijk uitgelegd
    Dank je Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en heel duidelijk uitgelegd
    Dank je Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb nu even op je blog gekeken . Wat een duidelijke uitleg! .
    Bedankt hiervoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is bijna 1 uur. En niet 3.55 zoals hierboven staat Ra,ra.

      Verwijderen
  4. Weer een beauty Mar en ja ideaal en voordelig om vormen uit tijdschriften of zo te knippen! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herzlichen Dank für das Zeigen der vielen Schritte, liebe Marja!!
    Beim Drucken muss es ja immer alles recht schnell gehen und ich finde es faszinierend, dass du Zeit zum Fotografieren gefunden hast... Es ist alles sehr inspierierend
    und deine fertigen Werke sind wunderschön!!
    Alles Liebe, Beo

    BeantwoordenVerwijderen